ΑΥΤΟΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 2 - ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΟΤΕ ΟΙ ΙΔΙΟΙ

Σαμαέλ Αούν Βεόρ
Η ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΥΤΟΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ - Πρώτο μέρος


2. ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΟΤΕ ΟΙ ΙΔΙΟΙ


«Το μεγαλύτερο λάθος του ψευδοεσωτερισμού ή φθηνού ψευδό-αποκρυφισμού, είναι ότι οι άλλοι ή κάποιος κατέχει, ένα Εγώ διαρκές κι αμετάβλητο, χωρίς αρχή και τέλος.»

«Αν αυτοί που σκέπτονται έτσι, αφυπνίζουν Συνείδηση, έστω για μια στιγμή, θα μπορούσαν να διαπιστώσουν από μόνοι τους ότι το λογικό ανθρωποειδές ποτέ δεν είναι το ίδιο για πολύ καιρό, ότι το λογικό θηλαστικό από ψυχολογική άποψη, αλλάζει διαρκώς.»

«Το να σκεπτόμαστε ότι ένα άτομο που ονομάζεται Λουδοβίκος, είναι πάντοτε ο Λουδοβίκος, μοιάζει κάπως σαν κακόγουστο αστείο.»

«Αυτό το υποκείμενο που ονομάζεται Λουδοβίκος, έχει στον εαυτό του άλλα Εγώ που εκφράζονται δια μέσου της προσωπικότητας του σε διαφορετικές στιγμές κι αν στον Λουδοβίκο δεν αρέσει η απληστία, σ' άλλο "εγώ" σ' αυτόν (ας το ονομάσουμε Πέπε), ναι, του αρέσει η απληστία κι έτσι διαδοχικά.»

«Κανένα άτομο δεν είναι το ίδιο κατά τρόπο συνεχή. Πραγματικά, δε χρειάζεται να είναι κανείς πολύ σοφός για να υπολογίσει σωστά τις αναρίθμητες αλλαγές και αντιφάσεις του κάθε υποκειμένου.»

Μέσα στον καθέναν από μας υπάρχουν πολλοί άνθρωποι. Κάθε ψυχολογικό ελάττωμα είναι προσωποποιημένο από κάποιο Εγώ.

Το Εγώ που σήμερα ορκίζεται αιώνια αγάπη για κάποια αιτία, αντικαθίσταται αργότερα από οποιοδήποτε άλλο "Εγώ" που δεν έχει κεριά για τη κηδεία (Λατ. έκφραση) όπως λέγεται και τότε ο πύργος με τα τραπουλόχαρτα πέφτει.

Αναντίρρητα και στο όνομα της αλήθειας, πρέπει να πούμε ότι τα ανθρωποειδή δεν έχουν στη πραγματικότητα, την αίσθηση της ηθικής υπευθυνότητας. Το "Εγώ" που σήμερα λέει κάτι, αύριο αντικαθίσταται και άλλο "Εγώ" ξελέει αυτό που είπε το πρώτο.

Κανείς δε μένει ούτε για μισή ώρα ο ίδιος. Θα ήταν ως και εγκληματικό να σκεφθεί κανείς ότι ένα άτομο παραμένει πάντοτε το ίδιο (θα ήταν εξωφρενικό τόσο για το άτομο όσο και για τον εαυτό του).

Έτσι λοιπόν, μέσα μας ζουν πολλοί άνθρωποι: άνθρωποι που μπαίνουν, άνθρωποι που βγαίνουν, αλλά διαφορετικοί....

Σε μερικές σχολές ψευδό-εσωτεριστικού ή ψευδό-αποκρυφιστικού τύπου μιλούν για τον Νου, διδάσκονται πρακτικές "για να ελέγχουν τον Νου" κλπ. Αλλά εγώ λέω: ποιόν Νου; Σε ποιόν Νου αναφέρονται οι σχολές ψευδό-εσωτεριστικού ή ψευδό-αποκρυφιστικού τύπου; Κάθε Εγώ έχει τον δικό του Νου και αυτό έχει αποδειχθεί.

Μιλούν λοιπόν, για έναν Νου, ενώ στην πραγματικότητα της αλήθειας έχουμε χιλιάδες νόες. Κάθε Εγώ έχει το δικό του κριτήριο, τις δικές του ιδέες, τις δικές του σκέψεις. Κάθε Εγώ μάχεται για την υπεροχή, θέλει να ελέγχει το σώμα μας, γίνεται αφέντης και κύρης του εγκεφάλου, της καρδιάς και των κέντρων κινητικό- ένστικτο-σεξουαλικό. Κάθε Εγώ ελέγχει την μηχανή κι αυτή είναι μια άποψη που βρίσκεται πέρα από κάθε αμφιβολία.

Μιλούν για μια "ατομική θέληση" και υπάρχουν σχολές και συγγραφείς που διακηρύσσουν στους τέσσερις ανέμους, την αναγκαιότητα "να αναπτύξουμε την μεγαλειώδη ισχύ της Θέλησης". Αλλά σε ποια θέληση αναφέρονται; Κάθε Εγώ έχει την δική του θέληση και μέχρι που συγκρούονται μεταξύ τους οι θελήσεις του Εγώ.

Έτσι λοιπόν, σε ποια θέληση αναφέρονται οι διάφοροι συγγραφείς του ψευδό-εσωτεριστικού και ψευδό-αποκρυφιστικού τύπου; Το διανοητικό ανθρωποειδές δεν έχει καμία δική του ατομική θέληση.

Έτσι, αγαπητοί μου γνωστικοί αδελφοί, είναι καλό να γνωρίζετε ότι είμαστε απλές μηχανές, κινούμενες από διάφορα Εγώ, απλές μαριονέτες ελεγχόμενες από αόρατες κλωστές.

Κρίνω μη καθυστερητέο το να αυτοπαρατηρούμαστε καθημερινά στο πεδίο της πρακτικής ζωής με την εμφανή πρόθεση να αυτο-ανακαλυπτόμαστε. Όταν κάποιος παρατηρεί τον εαυτό του, αυτο-ανακαλύπτεται. Οποιοδήποτε φυσιολογικό γεγονός της ύπαρξης μπορεί να μας χρησιμεύσει σαν καθρέφτης για να δούμε ολόσωμα αυτό που είμαστε.

Έτσι λοιπόν, είναι απαραίτητο να αυτοπαρατηρούμαστε από στιγμή σε στιγμή. Όταν κάποιος αυτοπαρατηρείται, ανακαλύπτεται. Και είναι ακριβώς, στη σχέση, στην συμβίωση εκεί όπου εμείς μπορούμε να αυτό-ανακαλυφθούμε. Στην συμβίωση, τα ελαττώματα που έχουμε κρυμμένα, ξεπηδούν αυθόρμητα, κι αν είμαστε επάγρυπνοι όπως ο σκοπός σε καιρό πολέμου, τότε τα ανακαλύπτουμε.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου